Orange România, amendată cu 14 milioane de euro - Reporter Stiri

Ultimele Stiri

1/09/2019

Orange România, amendată cu 14 milioane de euro

Orange România, amendată cu 14 milioane de euro

Compania Orange România a fost amendată de Consiliul Concurenței cu 14 milioane de euro (64.915.183 lei). Motivul: abuz de poziție dominantă. Autoritatea a constatat că, în perioada 2011-2015, operatorul de telefonie a limitat accesul companiei Simplus Invest SRL la reţeaua sa de telefonie mobilă, blocându-i activitatea de transmitere a mesajelor comerciale către/de către clienţii Orange.

Amenda Orange România. Ce a făcut compania?

Simplus Invest SRL este un integrator. Mai exact, este o companie care intermediază transmiterea de mesaje comerciale prin numere scurte între anumite companii beneficiare și clienții operatorilor de telefonie mobilă.

Pentru a-şi desfăşura activitatea, integratorii încheie contracte cu clienţi (companii care vor să transmită mesaje comerciale) şi cu toți operatorii de telefonie mobilă, care le alocă numere scurte.

Mesajele comerciale au ca obiect atât transmiterea de mesaje publicitare (ex.: sunt puse la dispoziţia clienților informaţii referitoare la produse sau servicii sau se facilitează participarea la campanii promoţionale), cât și efectuarea de plăți (ex.: descărcare jocuri, televoting, plată parcare, donații etc.).

Accesul la rețeaua Orange România este indispensabil pentru integratori în vederea comercializării propriilor produse, întrucât compania deține cel mai mare număr de utilizatori pe piața de telefonie mobilă, iar beneficiarii doresc să aibă acces la toți acești utilizatori.

Amenda Orange România. Ce a constatat Consiliul Concurenței?

Consiliul Concurenței a constatat mai multe fapte ale Orange prin care a limitat accesul Simplus la reţeaua sa:

  • refuzul de a deschide noi servicii comerciale prin alocarea unor noi numere scurte,
  • închiderea anumitor numere scurte.

Amenda Orange România. Ce spune președintele Consiliului Concurenței?

„Companiile mari, care deţin poziţii dominante, trebuie să aibă un comportament nediscriminatoriu faţă de partenerii lor şi să creeze proceduri clare, transparente şi rezonabile pentru situaţiile ce justifică o limitare a accesului la reţeaua sa”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

În 2012-2013, Simplus era principalul jucător pe piaţa de intermediere de transmitere de mesaje comerciale prin numere scurte. Acțiunile Orange au diminuat în mod semnificativ capacitatea acestui integrator de a concura pe piață. Astfel, cifra de afaceri a Simplus s-a redus în perioada 2012-2015 de aproximativ cinci ori.

Amenda Orange România. Consiliul Concurenței va informa ANCOM

Consiliul a mai anunțat că va informa Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) cu privire la disfuncţionalităţile identificate în cadrul investigației pe piața analizată, în vederea analizei oportunității impunerii de măsuri în acest domeniu de activitate.

Citește și Wizz Air lansează o nouă rută din București către o destinație din Spania

 

Articolul Orange România, amendată cu 14 milioane de euro apare prima dată în Jurnalul de Afaceri.



Articol original

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Thou shalt not spam!!!