JF FURNIR, calitate prin respectarea în totalitate a cerințelor clienților - Reporter Stiri

Ultimele Stiri

12/31/2018

JF FURNIR, calitate prin respectarea în totalitate a cerințelor clienților

La Brașov, compania deține o unitate de producție modernă de furnir estetic, cherestea, lemn profilat sau lemn pentru terase. J.U.A. Frischeis Group, întreprindere privată austriacă, este cel mai mare comerciant en-gros de lemn și produse din lemn din Europa Centrală, prin intermediul celor 58 de filiale deținute în 19 țări care asigură aportul de materii prime și produse semifinite din lemn de o calitate superioară. Centrul de prelucrare modern din dotare, logistica extrem de bine pusă la punct, dar și conceptul de business după care se ghidează au făcut din această companie un furnizor de încredere de produse și servicii de calitate superioară.

Componenta Furnir a companiei austriece lucrează cu 2 depozite principale, unul în Salzburg și unul în Brașov și are capacitatea de a livra în scurt timp peste 150 de specii de furnir estetic din stoc (peste 11 milioane de metri pătrați în stoc).

Lider de piață în țări ca Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria sau Croația, JAF a inaugurat în anul 2007 în România compania JF Furnir, aparținând grupului Frischeis Austria, specializată în producția de cherestea și furnir estetic

Compania JF Furnir SRL este producător și comerciant de furnir și cherestea. Locația aleasă pentru unitatea de producție din România este reprezentată de Brașov, care, din împădurita Transilvanie, imens ținut de foioase și conifere, furnizează cu generozitate material brut destinat producției de furnir estetic, cherestea sau lemn pentru terase – stejar, fag, fag cu inimă, paltin, cireș, frasin alb, frasin cu inimă sau rășinoase.

Depozitul companiei, cu o suprafață de aproximativ 10.000 mp, preia anual circa 30.000 metri cubi de lemn rotund din cele mai nobile esențe, provenit din Europa, dar și din Africa, Asia și America de Nord. În fabrica companiei se taie în principal speciile indigene europene, cum ar fi stejar, fag, frasin, molid, cireș, nuc, dar și multe specii exotice.

Piață de desfacere globală

JF Furnir, împreună cu grupul JAF, a dezvoltat o piață de desfacere globală – Europa, Asia, America, Orientul Mijlociu etc. –  pentru toate produsele din portofoliu având o bază mare de clienți, în special în Europa, dar cu orientare puternică și pe piețe din America, Asia și Orientul Mijlociu.

„Calitatea este scopul final al activităţii noastre, atât intern, cât şi față de clienţii noştri. Prin calitate, înţelegem posibilitatea de conformare în procent de 100% cu cerinţele clienţilor, cerinţe atent definite şi acceptate de ambele părţi”, ne-a declarat Dl. Rareș Felder, Director General JF Furnir.

Însumând activitatea companiei, putem vorbi de 105.000 mp spațiu de producție, 30.000 metri cubi de buștean rotund/an, 3 schimburi și 4 linii de producție furnir

În ultimii ani, cererea în Europa a fost canalizată către marii producători de panouri furniruite, în timp ce piețele din Asia și Orientul Mijlociu sunt orientate mai mult către achiziția de furnir și cherestea pentru producția de mic mobilier. În perioada actuală, piața din România înregistrează o scădere a consumului de furnir și cherestea, creșterea fiind înregistrată pe alte piețe LOW COST.

Dotarea tehnică în producția de cherestea

Furnir estetic, cherestea şi lemn profilat sau lemn pentru terase ori termotratat – prin unitatea de producţie modernă din România, grupul JAF stabileşte noi puncte de referinţă în privinţa calităţii şi deschide noi căi în sfera serviciilor pentru clienţi.

Fiecare unitate de producție este dotată cu instalații tehnice ultramoderne. Piesa centrală a fabricii, Gaterul, este locul de unde pornește orice tur prin halele de producție de la JF FURNIR și care continuă cu producția de cherestea.

„Lanţul nostru în asumarea îndeplinirii celor mai înalte criterii de calitate începe deja de la achiziţia şi depozitarea cu grijă a buşteanului. Garantăm o depozitare integrală a buştenilor în mediu umed. Comparativ cu alţi câţiva producători de profil, noi acordăm lemnului timp pentru a evolua în mod natural”, a continuat Dl Felder.

„Lanţul nostru în asumarea îndeplinirii celor mai înalte criterii de calitate începe deja de la achiziţia şi depozitarea cu grijă a buşteanului” – Rareș Felder, Director General JF Furnir

Linia de debitare buștean este compusă dintr-un utilaj de decojit și cilindrat buștean prin frezare, fierăstrău panglică de debitat buștean, transportoare, fierăstraie circulare de retezat cherestea cu acționare hidraulică și de spintecat.

Linia de producție lamele din lemn masiv (elemente) este compusă dintr-un fierăstrău circular de retezat cu acționare hidraulică, un fierăstrau multiplu de spintecat cu avans mecanic, cu pânze mobile, un fierăstrău de retezat automat si o serie aferentă de  transportoare.

Compania deține și o cameră de termotratare cu o capacitate de termotratare de aproximativ 15 mc/șarjă.

„Pentru uscarea tehnică avem la dispoziţie 12 Camere de Uscare şi o Cameră Vacuum”, a explicat Directorul General.

Scândurile brute de stejar stau, după spintecare, o perioadă cuprinsă între o jumătate de an şi un an la zvântat. Numai după ce umiditatea ajunge la un procent de 30% lemnul este introdus în camera de uscare. Capacitatea uscării tehnice în Braşov este de aproximativ 3.500 m³ anual.

Dotarea tehnică în departamentul de îmbinare

Trei utilaje de îmbinare transversală, prin lipire în cant – unul din utilaje fiind specializat pe formate mari de 3.100×2.100 mm și două utilaje de îmbinare longitudinală, prin lipire în cant, cu care se pot îmbina formate de până la 4.700 x 1.200 mm – sunt cele care asigură funcționarea în condiții optime a departamentului de îmbinare, împreună cu toată infrastructura necesară. Pe primele trei utilaje se pot îmbina furnire cu grosimi 0,5mm-1,4mm iar pe celelalte două se pot îmbina furnire de la 0,3mm la 2,5mm, asigurând o capacitate lunară de cca 100.000 m2 furnire îmbinate.

Resursa umană, condiție necesară pentru succesul companiei

În prezent compania are 387 de angajați, cu nivel de pregătire variat: aproximativ 37% din angajați au absolvit studii medii (liceu) și studii superioare (facultate), restul fiind absolvenți de colegiu, școală postliceală, școală profesională, de ucenici sau de arte și meserii, fiecare dintre cei 387 de angajați contribuind în egală măsură la oferirea unor produse de calitate și implicit, la succesul companiei.

Specializările în tehnologia prelucrării și designul lemnului disponibile în cadrul Universității Transilvania contribuie la pregătirea excepțională a profesioniștilor în domeniu și la crearea unor candidați potriviți, având în vedere evoluția continuă și creșterea necesarului de forță de muncă în domeniu.

„Vorbim de caracteristicile unice ale generației „millennials”, care cere o altă strategie când vorbim atât de recrutarea, cât și de păstrarea angajaților. Vorbim de cei care nu își mai doresc „doar un loc de muncă”. Ei doresc să facă ceva astfel încât să se simtă utili, apreciați, valoroși, și cu siguranță sunt foarte demotivați de efortul fizic, preferând să folosească tehnologia la locul de muncă. Doresc să fie în măsură să lucreze în modul în care le convine lor cel mai bine și nu întotdeauna este posibil acest lucru”, a continuat Dl. Felder.

Este vorba așadar despre capacitatea de a atrage personal, de a menţine şi de a pune în valoare talentul acestora în producție folosind pachete de compensații, crearea unui sentiment de apartenență în companie și oportunitatea de formare profesională.

Protecția mediului

Măsurile de protecție a mediului sunt obiective importante pentru JF FURNIR și au în vedere reducerea cantităţii de deşeuri produse la nivelul societății prin depozitarea selectivă controlată şi valorificarea eficientă şi ecologică a deşeurilor reciclabile, precum și prin utilizarea eficientă a materiilor prime, materialelor şi utilităţilor în vederea economisirii resurselor naturale.

Ori de câte ori este posibil, se utilizează materiale cu impact minim asupra mediului, recuperabile sau reciclabile. De asemenea, se pune accent pe acordarea unei atenţii deosebite nevoilor de instruire, sensibilizare şi conştientizare a întregului personal privind problemele de mediu, instruire care să încurajeze un comportament de „prieteni ai naturii” din partea angajaților. În plus, societatea colaborează strâns cu autorităţile şi cu grupurile de interes public pentru aplicarea unei politici solide în favoarea mediului, precum și asigurarea unei comunicări corespunzătoare a politicii de mediu care trebuie să fie în aceiași măsură înţeleasă, urmată şi menţinută de către toţi salariaţii, la toate locurile de muncă şi la fiecare nivel al organizaţiei şi este disponibilă pentru toţi angajaţii societăţii, cât şi pentru public. Aplicarea acestei politici de mediu constituie o prioritate pentru managementul de la cel mai înalt nivel al JF FURNIR.

Investiții în tehnologizare

Printre investițiile aprobate și deja finalizate, enumerăm optimizarea sistemului general de exhaustare, îmbunătățirea sistemului de aclimatizare al halelor de producție, modernizarea bazinelor de tratare termică a bușteanului sau instalarea electrofierăstrăului în scopul creșterii calității furnirului obținut la mașinile de debitat.

Alte proiecte la care se lucrează și care vor fi puse în practică în perioada următoare sunt reprezentate de instalarea de platforme mobile la Presă și Linia de Formatizare în scopul creșterii ergonomiei și a reducerii efortului fizic, optimizarea sistemului de transport și alimentare a buștenilor către mașinile de debitat furnir și implementarea unor softuri în vederea creșterii disponibilităților de producție și a posibilităților de mentenanță predictivă a utilajelor.

În contextul unui mediu social și economic definit de concurență, dinamism și interdependență, folosind cu succes resursele de care dispune, fie că vorbim despre resursa umană dar și de cea materială, cultura organizațională a companiei se bazează pe profesionalism, spirit de echipă, eficiență, calitate, inovație, integritate, motivație dar mai ales orientare către client. Toate acestea au contribuit în timp la dezvoltarea unei relații de succes cu fiecare dintre angajații companiei, dar și cu fiecare partener sau client, și implicit la succesul companiei pe plan intern și internațional.

 

Articolul JF FURNIR, calitate prin respectarea în totalitate a cerințelor clienților apare prima dată în Jurnalul de Afaceri.



Articol original

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Thou shalt not spam!!!