August 2018

Odată cu investițiile străine în România, nevoia companiilor de a schimba politicile interne și modalitățile în care angajații cooperează este din ce în ce mai stringentă. Vorbim despre o comunicare globală, despre o adevărată cultură internațională și, nu în ultimul rând, de nevoile de creștere a performanțelor salariaților și dezvoltarea acestora pe domeniile competente.

Managerii care conduc o companie națională privesc nevoia comunicării interne într-un mod total diferit comparativ cu cei care se confruntă zilnic cu echipe de naționalități diferite. Fie că este vorba despre discuțiile cu privire la performanța acestora, fie că ne axăm doar pe nivelul discuțiilor despre activitățile de zi cu zi, toate aceste interacțiuni trebuie să fie personalizate și în concordanță cu nevoile și nivelul de înțelegere al angajaților. Poate că la o primă vedere o cultură internațională poate să pară ceva simplu de manageruit, însă realitatea ne demonstrează de fiecare dată contrariul. Chiar dacă informațiile sunt, într-un final, aceleași, modul în care discuția are loc, de la cadrul ales, până la canalul de comunicare și strategia utilizată sunt toate diferite. Un exemplu devenit deja clasic este felul în care managerii oferă feedback și idei de îmbunătățire a performanțelor angajaților europeni, în comparație cu cei asiatici. Dacă angajații din Europa pot înțelege, într-o măsură mai mare sau mai mică întrucât și aici există diferențe mari de percepție, nevoia unui feedback uneori mai direct și poate perceput uneori negativ, pentru angajații din Asia este necesară o strategie cu totul diferită pentru a livra același mesaj, care să conducă nu la o demotivare, ci la o îmbunătățire a activităților zilnice.

Companiile internaționale au acum la îndemână o varietate de canale de comunicare și este din ce în ce mai des întâlnită situația în care echipele sunt formate din oameni ce locuiesc în diferite colțuri ale lumii. Tocmai de aceea nevoia unei comunicări diferențiate, personalizate pentru fiecare cultură în parte, este vitală pentru succesul unui proiect.

Managementul competent nu se mai traduce așadar de foarte mult timp doar prin ședințe în care sunt prezentate niște cifre seci și care sunt următorii pași pentru a ajunge la performanța dorită, ci este acum sinonimul construirii unei culturi internaționale, bazată atât pe piloni comuni specifici companiei, cât și pe personalizarea mesajelor, în funcție de cultura națională a fiecărui angajat.

 



Articol original