​ANALIZA Cum se formeaza preturile in Romania.De cate ori cresc pe an, cand anume si, mai ales, cand scad. Vezi in premiera si cum arata un contract de livrare pentru un lant de hypermarketuri

Domnul Ionescu isi face saptamanal cumparaturile dintr-un hypermarket. Media cheltuielilor pe care le facea pentru consumul casnic era in jur de 120 de lei/saptamana. Asta in primavara. Saptamana trecuta, cumparand aproximativ acelasi cos de alimente, a constatat ca se apropie de 180 de lei. E drept, urcase pretul cu cativa bani la unele produse, dar cumulat, aceste insignifiante cresteri ii afecta bugetul. Ce se intamplase de fapt? Domnul Ionescu nu stia ca jumatate din firme isi schimba preturile in functie de ceea ce fac concurentii din piata. Si nici ca 40% dintre firmele din comert isi &evalueaza& lunar preturile. Si mai e ceva ce nu stia domnul Ionescu: ca, din punct de vedere al relatiei cu clientii, tot mai putine firme considera ca au relatii de lunga durata cu acestia. Vremea sloganului &Clientul nostru, stapanul nostru& s-a cam dus. Incasarile conteaza.