12/07/2018

Seria evenimentelor Tax & Finance Forum 2018 s-a încheiat la Timișoara Seria evenimentelor Tax & Finance Forum 2018 s-a încheiat la Timișoara

✎ Stiri Noi 📅 12/07/2018

Ultima conferință din seria evenimentelor Tax & Finance Forum, organizată de BusinessMark, a avut loc pe 28 noiembrie la Timișoara. Reprezentanți ai companiilor din domeniul fiscal au împărtășit cu invitații prezenți la conferință aspecte legate de noutățile legislative, precum și previziunile din domeniu începând cu anul 2019.

Tax & Finance Forum 2018. Taxarea directă

Tax & Finance Forum 2018 Timișoara a fost deschisă de Elena Gogoneață – Tax Manager FiNEXPERT Consulting. Ea a abordat subiectul implicațiilor fiscale în zona taxării directe.

”Câteva dintre modificările survenite în ceea ce privește impozitul pe profit /micro sunt: plafonul pentru aplicarea regimului Micro s-a modificat la 1.000.000 Euro. Începând cu 1 aprilie 2018, există opțiunea de aplicare, o singură dată, a regimului de impozit pe profit dacă sunt îndeplinite cumulativ condițiile: CS de min. 45.000 Lei și minim 2 angajați (inclusiv contracte suspendate, cele cu timp parțial care însumate constituie normă întreagă și contracte de mandat remunerate la nivelul salariului minim brut). Termenul de reîntregire a numărului de salariați este 60 de zile, iar cota de impunere este de 1% (min. 1 salariat) și 3% (niciun salariat)”, a explicat Elena Gogoneață.

Tax & Finance Forum 2018. Contribuțiile la Fondul pentru mediu

Andreea Giovani – Manager, PwC Romania, a abordat subiectul contribuțiilor la Fondul pentru mediu. De asemenea, alte teme dezbătute au fost:

  • obligațiile operatorilor economici care introduc pe piața națională bunuri ambalate,
  • obligațiile operatorilor care supraambalează produse ambalate individual în vederea revânzării
  • obligațiile operatorilor economici care dau spre închiriere ambalaje
  • obligațiile celor care introduc pe piață ambalaje de desfacere.

”Aceștia sunt responsabili pentru preluarea și valorificarea de la consumatorii finali a deșeurilor de ambalaje, au de asemenea obligația de a implementa schema privind răspunderea extinsă a producătorului și nu în ultimul rând, au obligația de a asigura reciclarea ori valorificarea ambalajelor primare returnate care au devenit deșeuri”, a precizat ea.

Tax & Finance Forum 2018. TVA

Corina David – Manager, Consultanță fiscală, Birou Timișoara, KPMG România, a analizat noile prevederi în materie de TVA.

”În prezent, în ceea ce privește operațiunile cu bunuri între persoane impozabile (B2B), sistemul de TVA actual împarte circulația transfrontalieră a bunurilor în două operațiuni distincte: livrarea intracomunitară scutită și achiziția intracomunitară taxabilă. Însă, începând cu 1 iulie 2022, se propune ca livrările transfrontaliere de bunuri B2B din cadrul Uniunii să genereze o singură tranzacție din punct de vedere a TVA și anume livrările intra-Unionale. Introducerea acestui concept oferă următoarea definiție: o livrare de bunuri efectuată de o persoană impozabilă către o persoană impozabilă sau o persoană juridică neimpozabilă, prin care mărfurile sunt expediate sau transportate de către sau în numele furnizorului sau al persoanei care achiziționează bunurile în UE”, a spus Corina David.

Tax & Finance Forum 2018. Deductibilitatea fiscală a serviciilor intra-grup

Cea de-a doua sesiune a început alături de Sorin Mociofan – Tax Director, NNDKP Consultanță Fiscală. Acesta a ales să vorbescă despre deductibilitatea fiscală a serviciilor intra-grup.

El a atins subiecte precum trendurile la nivel internațional, care este abordarea ANAF pe plan intern, cum arată practica organelor de soluționare a contestației, dar și aprecierile instanțelor de judecată.

Alina Andrei – Partener Cabot Transfer Pricing, a vorbit despre aspecte privind:

  • prețurile de transfer în era post-BEPS
  • evoluții recente ce vizează servicii administrative și management
  • servicii cu valoare adăugată redusă și servicii cu valoare adaugată mare
  • aspecte fiscale privind modele de business de tip e-commerce.

Tax & Finance Forum 2018. Legislația vamală în 2019

După aceea, Florin Neagoe – Senior Associate PwC România a continuat seria dezbaterilor, aducând în dezbatere aspecte importante legate de legislația vamală în 2019.

Alexandru Grecu – Manager, Biroul de Asistență fiscală Timișoara, EY România, a vorbit despre trendurile în controalele fiscale efectuate de autorități.

”În 2018 numărul controalelor antifraudă s-a triplat, valoarea amenzilor aplicate s-a dublat, iar sumele contestate și respinse de către autorități s-au dublat. De asemenea, s-au intensificat analizele tranzacțiilor cu părțile afiliate, precum și analizele operațiunilor desfășurate cu partenerii externi. Și putem observa îmbunătățirea schimbului de informații cu autoritățile altor state membre. Tot din categoria trendurilor, putem enunța intensificarea analizei tranzacțiilor cu părțile afiliate, intensificarea analizei operațiunilor desfășurate cu partenerii externi, precum și îmbunătățirea schimbului de informații cu autoritățile altor state membre. La ce ne așteptăm? Tendințele ar fi extinderea sferei de investigare în afara fiscalului, interpretarea agresivă a legii și atitudinea inflexibilă a inspectorilor, menținerea focusului pe existența documentației justificative, menținerea focusului pe documentația de prețuri de transfer, dar și schimbul obligatoriu de informații”, a spus Alexandru Grecu.

Tax & Finance Forum 2018. Directiva ATAD

Vlad Foica – Manager, Consultanță fiscală, Birou Timișoara, KPMG România, a discutat despre prevederile Directivei ATAD explicând implicațiile acesteia: limitarea deductibilității dobânzilor, taxa de exit, regula generală antiabuz, regulile privind societățile străine controlate și elementele hybrid.

Tax & Finance Forum 2018.  GDPR

La finalul conferinței, Sergiu Ștefea – Manager, Audit Financiar, PwC România, a abordat un subiect intens dezbătut în ultima vreme. Este vorba de noile reglementări GDPR și implicațiile acestora.

”GDPR mărește semnificativ amenzile aplicate pentru încălcarea reglementărilor privind protecția datelor. Atunci când decide impunerea unei amenzi administrative, se ia în calcul natura, gravitatea și durata încălcării, ținând seama de domeniul de aplicare sau de scopul prelucrării în cauză, precum și nivelul daunelor și alte probleme. În cazul unei încălcări minore, operatorul poate fi amendat cu până la 10 milioane EUR sau până la 2% din cifra de afaceri globală a companiei. O încălcare a obligațiilor grave poate fi sancționată până la 20 milioane EUR sau până la 4% din cifra de afaceri globală a companiei. Încălcările grave includ, în special, încălcări ale cerințelor privind transferul internațional de date cu caracter personal sau încălcarea principiilor fundamentale ale protecției datelor cu caracter personal”, a explicat Sergiu Ștefea.

Citește și Industria de FMCG din România continuă să crească. Cele mai cumpărate produse

 

Articolul Seria evenimentelor Tax & Finance Forum 2018 s-a încheiat la Timișoara apare prima dată în Jurnalul de Afaceri.



Articol original

👍 Va multumim ca ati citit Seria evenimentelor Tax & Finance Forum 2018 s-a încheiat la Timișoara

Trimiteți un comentariu
-->